Sunday, January 24, 2010

awful day..

hari ni awl2 lagi dah buat aku bad mood. first, terpaksa pegi modul yang memang sedia maklum menyusahkan hidup aku. umor dah 22 tapi still kena pegi dengar ceramah. bas pulak lambat. dalam ayu2 pakai baju kurung pahang kaler turqoise aku 2, aku mencangkung kat atas divider tunggu bas yang memang macam hidup segan mati x mau hari ahad ni.. dalam setengah jam gak la tnggu, akhirnya bas uitm sampai. save gak singgit aku. bila duit dah 2 minggu aku gunakan duit ptptn dengan ghairahnya (skang kan sale ry cina.. mmg parak r aku sampai bln 2 ni), singgit pn aku jd berkira. sampai2 dah dftr sume aku pnjt dsb 2. x de ms nk ddk bwh dgr penceramah membebel. tnggu pny tnggu, dari duduk kaki lurus ke bawah smpai la kaki naik ataskerusi, pnceramah x dtg gak. ada la dlm sejam tnggu. tiba2 aku ada la sorang leturer ni naik.

lecturer: korang rasa orang melayu dah merdeka ke??

ni pehal lak ni. salam x bagi, perkenal nm pn tdk tb2 tny soaln mcm 2.dia igt sume org knl dia agk ny. mmg la dia ni femes kat fac sbb sll bg ceramah kat sape2 yg parking x senonoh kat fsg tp x la smpai aku tau nm dia sp. igt kn dh pendek je ucapan dia tp tb2 dia naikkan tune dia. mcm nk mengamuk pn ada. dh mrh2, dia menyanyi plk. lepas nyanyi tiba2 dia ngamuk plk. org pndai ni kadang2 mmg pelik ckit. emosi x leh n cntrol.aku muka dh tensen, thn je.. rupa2 ny penceramah x dpt dtg. lecturer ni tukang ambik gambar je. dah x de org lain, dia pn volunteer nk jd bidan terjun. 2 yg ckp x de point.

dalam 2 jam jgk r thn jiwa kat dlm dsb 2 ceramah dia pn hbs. aku dh bgn, ready nk redah bdk2 yg sama mcm aku- lapar n sibuk nk kejar bihun subsidi. makan bihun dia dah macam makan tali tangsi tapi aku telan kan jugak. bnda dh free kn la terima. klu b'byr, aku mtk je mkcik tepi 2 masak balik. 2nd round, nasib baik penceramah yg mmg bertauliah akan bg ceramah. perut dah kenyang, hati pun dah senang aku masuk balik dewan 2.. sesi kedua ni dah boleh nk diterima akal. nsb baik diorg tukar penceramah. klu org yg sm gak naik aku mmg gi luku je kpla mpp yg uruskan modul kali ni. ( nk luku kpla lecturer 2 x brni. kang x psl2 aku jd batu. org kata lepas mak ayah kita, kita kena hormat kat cikgu)

2 comments:

MyLifeMySoul said...

ye,,,org cerdik mmg aneh2. nsb baik kita ni sedang2 je. haaha

pAkciK said...

yg skema sgt gi modul 2 watpe, g sign attendan pas2 balik r...aku pun aneh gak, so aku ni....