Saturday, April 3, 2010

jaga kau monyet

lama x update blog. tiba2 mlm ni teringn plk nk post something. td pegi bukit cerakah utk shooting drama jepun.

tp ada bnda yg jd kat bkit cerakah. wk2 tgh shooting, group ktorg kn serang ngn monyet. monyet2 2 bau nasi lemak yg ktorg bwk. nk lari, keje x siap lagi so ktorg berani2 je r ddk kt c2. tiba2 ada sekor monyet ni dtg dekat ngn ktorg. dlm byk2 monyet rasa2 nya ni la yg paling x blh dibawak berbincang. monyet2 lain sume ushar dari jauh je tp yg sekor ni mmg berani nk dtg dkt ktorg.

aku muka dh cuak. bab2 monyet ni aku mmg x thn lps ada kes kwn aku kena gigit kpla ngn monyet wk2 blik dr kuliah dulu. mmg trauma r w'pun bkn kpla aku yg dibalun nye. ktorg still x gerak tp otak aku dh mula merangka plan. aku dh aim mn tmpt yg aku nk lari klu tb2 monyet 2 buat serangan gerila. sume mknn dh ktorg sorok kat dlm beg kecuali ada 1 teh tarik yg ktorg lupe nk smpn. dgn selamba badaknye ambik n bawak lari ats pokok. nk marah takut, so ktorg halal kn je la.

igt kan lps dia rembat bnda 2, dia akn blah utk cr mngsa lain plk. tb2 ktorg nmpk dia mcm aim something. dia campak je teh tarik yg dia mnum 2 n turun sml dr pokok. aku dh seram.ni pehal lak ni. pebende lagi yg dia nk ni. rp2 ny dia nmpk aku nyer kamera. yg malang nye kamera 2 ddk jauh dr aku. kamera aku ni ada b'gntung 1 key chain bntuk donat. dila dh jerit, "weh, dia nmpk donut 2!!". aku dh nk nangis kat seat 2. kamera yg x smpai setahun mmg r aku syg.

monyet 2 buat selamba je. ktorg sume gamam. aku lngsung x b'ckp wk2 2. tiba2 monyet 2 pndang ktorg smbil capai kamera 2. time 2 baru aku sedar. "kamera aku!!", 2 je pun yg mmpu aku buat.

time 2 bru la sume mcm t'sedar. yazid pn trus ambik surat khabar n baling kat monyet 2. monyet 2 t'kjut trus lari n campak kamera aku. fuhh, nasib baik. klu x mmg dh rugi rm500 aku. pape pn time ksih yazid. sbb bnda 2, hbs sume dialog yg aku hafal melayang...

No comments: