Tuesday, May 11, 2010

skang ni area chenor kecoh dgn kes peah masuk n kes mengintai. aku dgr pon seram. bnda ni jd sebelum aku blk cuti sem lagi. first kes yg aku dgr, bila dia rompak rumah sorang datin janda ni (husband dia meninggal sebab eksiden). yang kesiannya, anak lelaki datin yg sulng 2 x de kat rumah. yang ada cuma anak lelaki dia yang bongsu je. perompak 2 ikan idin ( nama anak dia) n letak kat satu sudut pastu acu parang kat leher datin mintak barang2 dari datin. yang lagi jahat 2, sebelum tinggalkan rumah datin, dia sempat makan. diorang buat macam kes rompak2 ni benda kecik je..

budak2 laki muda kat chenor pon dh mula meronda. yg peliknye w'pun tiap2 malam meronda, diorg x dpt pon pencuri 2. padahal, kes2 pecah masuk ni jadi tiap2 hari. mak ada bagi tau, rumah kat depan rumah aku ni dah 2x orang 2 try nk masuk tp jiran diorang perasan.

jadi pompuan, ni la yang paling aku takut. kalau dia masuk, rompak, n blah aku blh nk terima lagi. yang aku takut, diorang buat benda2 x senonoh kat budak2 pompuan ( nauzubillah.. mintak2 dijauhkan). tapi buat masa skang ni memang x de lagi kes g2. selalunye diorang masuk, ambik brg, n tngglkan org dlm rumah mcm 2 je..

p/s: semoga ALLAH sentiasa melindungi kami

No comments: