Wednesday, June 1, 2011

sekolah berasrama penuh integrasi kuantan (sbpik)

dulu aku pangil SBPIK
skrang ni aku dengar ada yang panggil sekolah ni INTEK
aku sekolah sini dari tahun 2004-2005
aku pindah ke sekolah ni  hasil daripada result pmr aku
(gua pandai der. ni la hasilnya)
aku masuk kiranya jadi first batch kat sini (sekolah baru)
tapi dulu aku x suka pun sekolah ni
sikit pun x
aku ni x la budak jahat, tapi x la baik sangat
kat sekolah lama, aku dah biasa buat benda nakal2 bodoh 
n x de sape nak halang
(p/s: nakal bodoh x sama dengan jahat ye)

antara benda nakal bodoh aku buat kat sekolah lama:
  • letak gam kat pemegang loker buku teks. sape2 yang nk bukak loker, mmg melekit habis la tangan diorang
  • letak garam kat dalam air dormmate sempena april fool. (ada sorang akak ni rutin wajib dia is makan ubat sblm tdo. sebab aku agak menympah dengan dia, aku pegi mintak garam kat dewan makan, cakap aku ada sakit ulser- petua sape ntah kalau ulser letak garam. dah tu aku letak garam tu alam air dia. bukan sikit2, memang konfem masin (sebab aku rasa). mana tau bila dia minum je air tu, dia boleh mengamuk sakan. sampai sudah aku x ngaku 2 keje aku)
  • aku suka main kejar2 kat kawasan hostel. ada satu malam 2 tengah main kejar2, aku x sedar kat depan aku ada pokok bunga (bukan calag2 punya pokok bunga. kat batang pokok 2 ada duri). dlm duk syok lari sambil pandang orang yang kejar aku 2, aku toleh je ke depan, ada bapak besar punya pokok bunga. x sempat nk brek, dh x de masa nak elak, aku  sempat mengucap je, n dengan bergayanya aku pun langgar pokok bunga 2. esok pegi kelas muka calar balar. cikgu ingat aku kena ragging. tapi aku bagi alasan aku kena cakar dek kucing. start dari hari 2, aku dh x nmpk sekor kucing pon kat hostel aku 2 (dh kena buang ke?)
  • lepas je musim exam, aku pegi sekolah dari hostel pukul 10pagi.before g sekolah, singgah jap dewan makan untuk mintak nasi lemak sarapan pagi tadi. dah masuk kelas, cikgu ambik attendance, aku balik semula dorm pukul 12 n sambung tido.
  • ni rahsia aku. x de sape pon tau. aku penah masak megi pakai air teo dalam gayung. sebab? bekas makanan aku hilang n makcik dewan makan x nak layan aku bila aku mintak air. (p/s- gayung aku bersih wo. x main la letak2 spender dlm gayung ni)
  • menyorok dalam toilet atau belakang bengkel KH untuk elakkan diri dari disaman pengawas. ni sume bila aku datang lambat n x sempat nak pegi perhimpunan.
  • menyorok dalam loker, ats loker, belakang katil, bawah katil, dalam shower, belakang towel, belakang ampaian kain dalam dorm sebab x nak pergi prep (punya la sanggup)
  • etc-x larat nak taip.
ni sume yang aku buat and x pernah kena tangkap. tapi bila aku pindah sekolah baru, aku jadi terkejut. budak sume baik2a and pandai2. bila aku nak jadi kreatf sikit kat sek 2 (nak buat nakal la), sure kena tangkap. benda yg aku rasa x jahat tapi kena denda kaw2:
  • lambat g subuh (kena rotan 2x)
  • x pegi dengar orang berdebat kat dalam dewan (sebab aku tengah berlambak keje sekolah) - kena berdiri tengah panas untuk sejam+lari 10x court bola jaring in 10 minit. 
  • lambat subuh (lari round padang sek 10x)
  • lupa letak baju dalam loker - nyaris warden nk campak baju aku dalam tong sampah
  • etc- malas nak pikir. kang sedih...isk isk isk
walaupun aku x suka sekolah 2, tapi tiba2 hari ni aku terpikir nak google pasal sek 2. da google2, aku pun jumpa la gambar2 sekolah



ni dewan sekolah. dulu waktu zaman aku dulu, kosong je dewan ni.. skang dah ada langsir bagai. kalau zoom, boleh nampak kat belakang tu siap ada drum..perghhh!! *dulu kami mampu main kompang je*


ni ko-op ke ni?? walaweh.. hebat btol. dh macam 7E aku tgk. sume ada. *aku dulu nak beli ubat pensil pon sokmo nye x de*

untuk gambar ni, bukan budak2 ni yang aku nak tunjuk. aku kenal deme pon idok.. dulu banner kat belakang 2 cerah lagi kaler nye. skrang dah naik kelabu. board yang ada kotak kuning 2 pulak countdown untuk spm. bila tiap2 pagi tengok and tiba2 nombor dia dah tinggal 2 digit je, aku memang jadi gelabah *aku paling menci menatang 2 la*
pokok2 kat belakang budak2 ni dulu kecik je.. pokok2 ni la mngsa aku bile aku tengah stress dalam sekolah ni. aku petik, hempuk, n cabut tanpa perikemanusiaan *mintak maap incik pokok*


ni la baju batik asrama aku. *jangan tertekan tengok dengan result mereka*
  

baju yang kaler2 ni dia bagi mengikut kaler rumah sukan. aku dulu rumah merah, so, baju aku pun merah la


ni acara paling seronok. GRADUASI.. bukan sume sekolah ada ni  




 tapi bagus gak aku masuk sekolah ni.
sebab sekolah ni la aku belajar pasal disiplin
sebab sekolah ni jugak aku belajar ikut peraturan
hidup x boleh nak main sesuka hati je
so, benda normal waktu kita belajar kita ada feeling x suka sekolah kita
lebih2 lagi yang jenis peraturan ketat sikit ni
(x yah sape2 nak tipu kata x ye..)
but, bila kita dah tinggal kan sume 2, kita mesti rindu gak kat dia
(serius aku rindu sekolah tu skrang)
kalau aku x tau berdisiplin and ikut peraturan agaknya sekarang aku x jadi macam aku sekarang
(w'pun skrang ni x la jenis yang mengikut sangat)


p/s: waktu2 dulu kalau jadi nakal bodoh memang la comel kot tapi dah tua2 gini aku nak buat perangai gitu gak, memang nak kena hempuk la kan..

3 comments:

pak ali said...

dah tak jadi rahsia dah wey aku dah maca ni haa... masak megi dalam gayung pon jadi lah... hahhah!!

rindu maw jadi student intek balik tak? giler soklan....!!!

amilinhussin said...

nk msuk sek 2 x yah bljr leh??hehehe.. nk yg enjoy2 je.. tnggu la aku apply jadi pengetua situ dulu

Eyka Mikae said...

hmm,, gempak jgk r..
mcm best je dgr,, sy sbgai bakal bdax f3 taun 2013 INTEK ,,
x rse cam tu dah skrg ni,
coz da x bez,praturan x syok la..
sikit pnye la ketat tp mne ad sgt nak ikut.. heheh *temasuk sy la tu*