Thursday, September 12, 2013

destinasi budget pulau pinang

lamanya tak berblog. now, terbukak hati nak tulis blog balik. sampai bila? x sure lagi.

soklan: kenapa tiba-tiba nak update blog balik? dah setaun tinggal ni..

sebab bulan ni plan nak pegi holiday kat penang. buat percutian bajet dengan kawan sebelum kitorang masing2 jadi bini orang *dia taun depan nak kawin, aku pulak x tau lagi..hihi*. nak holiday ni macam2 nak kena pikir, start dari hotel, minyak, tol, makan, dan lain2.. so, ada banyak jugak google sini sana untuk dapat info tapi hasilnya sangat limited.

contohnya kalau nak google hotel2 murah dekat kawasan penang, rate yang kluar kebanyakannya dalam rm100 ke atas untuk 1 malam. review / feedback tempat tu pun x banyak.

so, bayangkan, kalau nak pergi tido sana dalam 2 malam, untuk hotel saja dah dalam rm200 *paling busuk la*, minyak dalam rm100 *pergi balik dari KL, bawak saga FLX*, tol dengar citer dalam rm45. so, total sume dalam rm345. kalau pergi 2 orang dalam rm172.50 sorang.

dah jenuh google, tiba2 jumpa hotel yang harga dalm rm50 je 1 malam. dari gambar yg dia tunjuk nampak ok. kawan pun dah seronok sebab hotel ni klasik sangat. dia buat ikut 'old chinese concept'. tak ramai local yang datang sini, tapi kebanyakan review / feedback yang foreigner bagi, sangat memuaskan. ada yang sampai datang 2 3 malaysia ni, and still pilih tempat tu.

so, nanti saya akan update tentang holiday ni kat sini sebab saya tau ramai bujang-bujangan yang pergi holiday ni prefer untuk berjimat *sebab duit nak dilaburkan kat tempat lain kan??..hehe*. target holiday ni, rm300 ke bawah. hopefully, i can give a good review about my trip!!

No comments: