Thursday, July 14, 2011

final year project part 1

aku dah start buat project
tajuk project aku ' collagen extraction from stripped catfish"

p/s: STRIPPED CATFISH bukan lah bermaksud ikan dan kucing yang berbogel bersama2. stripped catfish adalah ikan patin

ha..pasnih jadi tokey collagen la ye
sapa2 yang nak jadik bahan ujikaji aku, bole la tinggalkan nama dan alamat ye..
nescaya kulit anda akan sentiasa tegang, awet muda, dan bebifes..

first step untuk collagen extraction yg dah siap:-



kena la letak label, kalo x ada je tangan gatai+terlebih rajin yang tolong cuci bekas nih
lemak yang terbuang lepas dah rendamkan dalam 10% butanol..
kemesraan jelas terlihat antara 10% butanol dengan kulit ikan patin



#sebenarnya aku pon x paham pebende aku buat nih..

1 comment:

Hanis MY said...

ahaha comel je buat tapi tak faham, biasalah awal2 mmg mcm blur2 lepas tu oklah.. bestnya collagen u, awet muda ahauww...