Wednesday, August 17, 2011

entry ala-ala nescafe 3 in 1

balik shah alam baru-baru ni x bawak balik pon laptop sebab memang dah plan nak balik 3 hari je *isnin ~ rabu*. hari ni bukak je blog tengok-tengok semua dah letak entry baru. so, hari ni aku decide nak buat entry GELOJOH  sikit.. nak combine kan 3 hari pnya situasi dalam 1 entry

***********************************************************************************

hari isnin, pagi-pagi lagi dah pegi lab semula. nerbes gila sebab nak tau jadi ke x, collagen yang aku extract. selama ni, aku cuti seminggu pon sebab nak tunggu dia kering. pegi-pegi je tros terjah bilik yang letak freeze drier. aku tengok sampel aku macam ANEH. gambaran aku tentang collagen lain, tapi yang aku nampak lain pulak

proses mengeringkan collagen.. ni la freeze drier *eh, ke aku penah tunjuk gak dulu? lupe dah..*

ada yang bagi suggestion aku pegi jumpa supervisor tanya pasal collagen tu. mula-mula memang x nak sebab takut kalo salah, macam sia-sia aku duduk u waktu cuti sem ni sepanjang 2 bulan. tapi kalo x tanya, mana nak tau betul ke x kan.. so, gagahkan la pegi jumpa supervisor sambil bawak collagen yang aku letak dalam botol

'eh, betul la ni. memang  macam ni la collagen nye'

rasa macam nak peluk je supervisor tang-tang tu jugak.. dia suruh aku blend benda tu. baru boleh jadi serbuk macam yang kat pasaran tuh *tapi dah blend, still x sama jugak. ah, lantak lah. jnji betul aku punya projek ni*

ni before blend. dah macam sarang burung pon ada. tapi bila tekan, rasa macam span pon ada..
ni lepas dah siap blend. tp x leh nak hancur sangat.

dah setel sume hal, collagen pon dah blend, barang pon dah kemas, tiba-tiba ada sorang budak lab ni nak pegi kompleks pkns *time nih memang tengah meriah bazar raya*. aku join sekaki, sebadan sebab memang dah plan nak cari tudung..

pegi hari isnn pon parking boleh pnuh.. masuk-masuk tengok muka akak-akak yang keje pejabat. tengok jam baru pukul 3. ni sah-sah kes lari dari pejabat sebab nak eli baju raya ni

memang patut la akak-akak pejabat tu sanggup lari dari office. banyak sangat2 pilihan. tapi harga cam MAHEL sikit..

baju matching sedondon pon ada gak. kalu rasa-rasa nak 'serasi bersama' *ala-ala lagu nurul dan ajai* di pagi raya tuh, bole la try baju ni
hari selasa, lepas berbuka, wan dan abie bawak pegi jalan-jalan. aku siap angkut housemates aku suruh ikut skali.plan asal nak pegi uptown shah alam je, tapi abie ajak pegi jauh sikit *danau kota*. masalah nya, x de sapa yang tau jalan nak pegi sana. so, igt nak pakai gps, tapi...


'eh x pe, abie tau jalan pegi sana'
ok, sebab percaya punya pasal, ikutkan jugak la.. tengah-tengah jalan tu tiba-tiba...

'eh, apasal sampai kat tasik perdana pulak nih' *pulak dah..*

last-last pakai jugak gps wan


 and, jumpa jugak danau kotanya walaupun dah berapa kali dia duk sebut RECALCULATING.. so, sesi menghabiskan fulus pon bermula


so, thank you bebanyak kat abie dan wan sebab layan kitorang bawak g jejalan malam tu.*sambil salam-salam*


abie dan wan *kak long and abang long terbaik*


rabu pagi pulak, tros cepat-cepat siap untuk balik pahang semula. bajet nak sampai kl sebelum pukul 9, tapi bangun pulak lambat *pukul 8*. last-last sampai kl pkul 10.45 and beli tiket pukul 11pg

dengan berbekalkan jeans buruk, baju bunga2, beg bunga2, dan selipar bata, aku gagahkan diri pegi kl sorang-sorang *mode syahdu*

ambik port blkng driver. baru ada feeling macam co-pilot dia

dalam monorel pon nasib baik x ramai orang

lepas tiket dah beli, tros boleh naik bas. bila dh kat atas bas, selesakan diri *tu yang siap bersila bagai tu* sebab jauh lagi nak jalan ni

next mission: mak dah pesan balik rumah ni kena buat kuih raya

3 comments:

julierosarina said...

wah sakan soping...bestnye.nanti kalau ko jmpe diorg, ckp ak kim slm k. ;)

Rashidi said...

gps tu bukannya boleh pakai sgt pun kdg2..haha...bestnya ko bershopping...ble la ak nak bershopping pulak ni...huhu...

Hanis MY said...

wahhh meriahnya ektibiti dia... syokkk... adehh cemana leh tersesat tu huhu... eh santek la baju yang sedondon tu i loikee