Sunday, August 28, 2011

semuanya kerana dot dot dot

seminggu ni, playlist dalam henfon dan laptop dah tukar. takde lagi simple plan, awi rafael, mahupun katy perry. skang ni sharifah aini, jamal abdillah, sudirman pulak yang jadi idaman *tinggal x lekat poster dalam bilik je*. dah tu, jalan pon senyum je memanjang. sampai ada yang tegur, 'ai, senyum je manjang. orang masuk meminang ke?'. orang dah tegur gitu, lagi lah aku senyum, btul x? makanan feveret pon aku dah tukar. kalo dulu suka nak maka tom yam la, ikan bakar la, sekarang ni aku letak feveret food - tart nenas, kuih bangkit, lemang, dan yg seangkatan dengannya. ini sume sebab apa? sebab nak raya la..*hekeleh, macam la orang lain x tau*


 lagu raya pilihan taun nih *enjoice*


x sampai 3 hari pon lagi nak raya. aku palig suka raya sebab time ni la boleh berkumpul.adik aku dari perak, aku dari shah alam, dan kakak aku dar indonesia *bibik ke?* sume berkumpul skali. dah banyak taun kakak aku x balik. so, kali ni memang spesel sebab akhirnya hospital dia bagi cuti lama kat doktor-doktor ni. so, apa lagi, mak terus eksaited belikan baju kurung untuk dia ikut tema taun ni *oren*

tadi, kira last buat makanan raya. aku buat chocolate cupcake. alhamdulillah menjadi jugak..


kebetulan choc chip ada lebih lepas buat kuih raya hari tu. so letak atas kek sebagai hiasan. 2 bijik je untk setiap kek * bajet dh lari sebab overspent*















lepas dah siap bakar, tengok choc chip 2 dah hilang. rupa-rupanya, dia dah tenggelam pegi ke dasar kek


# esok kena bangun awal sebab nak kacau dodol, bakar lemang, buat ketupat, rendang, etc... bestnye raya!!


~ SELAMAT MERDEKA RAYA PEOPLE ~



3 comments:

Hanis MY said...

wahh mesti kakak byk bawa balik hadiah dari sanun...haha lwak la siap ckp bibik..comel betul... wee dapnyerrr cup cake tu nak ler cikit wuwuwu.... last but not least selamat merdeka raya jgn lupa tunjuk gambar tema oren i loikee 1 family pakai sedondon...

Hanis MY said...

milin, esok akak ada meeting tau wuwuwu meeting di hari raya sob sob...

pyejal said...

suke biskut cornflakes..! :)