Wednesday, August 17, 2011

misi kuih raya 2011

petanda musim raya nak datang semula adalah bila kedai-kedai jual barang-barang buat kuih penuh *kalah waktu sale kat sogo*. semalam pegi kedai, tengok makcik-makcik macam nak main rugby. masing-masing x nak kalah. yang datang sorang strategi nya lain, yang bawak anak pulak strateginya lain. ni semua semata-mata nak rebut sebuku butter, sekampit gula aising, dan sebagainya. aku ngan mak pon x datang ngan tangan kosong *strategi dah siap rangka awal2 lagi*. mak pegi rebut barang, aku pulak beratur kat kaunter *line dia panjang nak mmpos*. bila barang-barang sume dah ada, malam tu sesi buat kuih pon bermula *aku buat sorang je sebab mak pegi terawikh*

~biskut butter+chocolate chip ala-ala chipsmore~
ni la rupa dia sebelum masak. aku buat bentuk bulat-bulat sebab nak bagi nampak macam chipsmore *memang dah niat dari awal lagi nak tiru ~ sori chipsmore*

sebab tengah eksaited *kononnye* nak buat kuih raya ni, aku terlebih bancuh pulak. memang banyak sangat jadi nya. macam nak berniaga pon ada. mla-mula tu mak tolong gak tekapkan kuih *lepas terawikh* tapi dah sampai pukul 11 tu, dia pulak ngantuk. so, aku habiskan lah keje sorang-sorang. nak tekapkan tu dah kemain lama, nak tunggu bakar pun lama gak. nasib baik ada laptop kat sebelah


siap sempat chatting lagi. trima kasih la pada yang sudi teman bakar kuih malam tu *hihihi*
x cukup laptop, tv pon bukak skali. layan senario dulu-dulu *gelak sorang-sorang kat dapur*

kuih yang dah masak. ni batch hujung-hujung. sebab tu bentuk pon dah x berapa nak betul

pukul 1 lbh gitu, baru siap buat sume. 

biskut butter+ chocolate chip

1 comment:

Hanis MY said...

yummy! i likee cookies...nak cikit milin wuwuwu...