Monday, August 8, 2011

puasa ke 8


lepas terawikh menu kat rumah ni, kalau x murtabak, mesti popia. kalau hari ni murtabak, esoknya mesti popia. kalau rasa nak ranggi sikit lepas terawikh, abah belikan roti john kat bazar ramadhan. tapi selalu nya x dapat sambutan sangat. so,menu nye berbalik semula la ke murtabak dan popia. hari ni tiba-tiba aku rasa cam nak prepare makanan after terawikh aka moreh.. kepakaran aku adalah tauhu sumbat yang aku blajar waktu aku keje jaga budak dulu. tapi ni bukan macam tauhu sumbat yang kat kedai yang sumbat taugeh, sengkuang, bagai tu *bukan, bukan..*. yang ni lain punya..


*jeng jeng!!* ni la tauhu sumbat yang aku buat tu. adik aku cakap ni baru tauhu sumbat,sebab dia tengok aku sedaya upaya sumbat inti dia masuk dalam tuh.. rupa dia huduh sket. tapi x pe, mak kata biar huduh luar tapi hati dalam baik *ada hati ke mende nih??*. yang macam sambal tu sebenarnya kuah kacang. sempat jugak aku buat tu tadi.
.
.
.

sebenarnya x perlu pon tutorial cara nak makan ni tapi sebab aku dah bosan tak tau nak buat apa, aku pun memanjangkan la entry ni dengan tutorial cara-cara makan tauhu sumbat ni

slalu nye aku main cicah je dalam kuah kacang tu, tapi sebab nak nampak mewah *aicehh*, aku pon tabur/siram/jirus kuah kacang atas tauhu ni.. bior banjir sket. baru sedap


ni gambar bila dia dah dibelah dua.. 2 la inti dia. aku letak carrot, saderi, bawang, cili, dan ikan bilis.

#tiba-tiba lepas buat entry ni, jadi lapar balik.. pegi dapur jap lah




1 comment:

Hanis MY said...

I like tajuk sama ada instinct gituuu... Wauu suka2 tauhu sumbat terrornya milin buat! Nk cikitttt mug nmpk yummy sgt!